2014. április 28., hétfő

Beszélgetés Mike Jánossal

2014.április 24-én a csoportunk ellátogatott Mike János gyűjtőhöz és megnéztük helytörténeti és honismereti régi tárgyait. Gyűjteményével kapcsolatban kérdeztem.
L.A.:Mi az eredeti foglalkozása?
M.J.:Esztergályosnak tanultam, ebben a szakmába dolgoztam egészen a nyugdíjazásomig.
L.A.: Mióta gyűjti a régi tárgyakat?
M.J.:35 éve kezdtem el gyűjteni. Szeretek mindent ami régi, és megszeretném mutatni gyerekeknek, és a következő nemzedéknek.
L.A.:Hogyan kerülnek be a gyűjteményébe tárgyak.
M.J.:Barátaim tudnak gyűjtő szenvedélyemről és mindig megkeresnek ha valahol felbukkan egy régi tárgy, amit ki akarnak dobni. Én elhozom, rendbe teszem és megmutatom a látogatóknak.
L.A.: Sokan nézték-e már meg a gyűjteményét?
M.J.: Igen, jöttek már Kanadából,Kínából és a világ majdnem minden tájáról és sok helyi lakos is megcsodálta a gyűjteményemet.
L.A.: Melyik a legrégebbi tárgya?
M.J.: Egy őshüllő maradványa egy márvány táblában.
L.A.: Meg tudja mondani hány tárgyat gyűjtött össze?
M. J.: Sajnos nem, mindenkitől örömmel fogadom a tárgyakat, nekem mind szép és igyekszem helyrehozni a sérült darabokat is.
L.A.:Az udvaron található dolgokat ki lehet próbálni?
M.J.:Igen,itt vannak a fúrók, a kézi fűnyíró, a rádió,ezeket mindig kipróbálják a vendégeim.
L.A.:Lakásában is sok érdekes tárgy van, melyik a kedvence?
M.J.: Talán a falon lévő bicskei családról készült régi fénykép és a világháborús elbocsátólevél
L.A.: Köszönöm a beszélgetést, további sikereket kívánok.

Lieblein Anita




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése